Alapköveink

2016. február 18.

Felvételin innen, első féléven túl számos játékkal és egy kéréssel érkeztünk: labdát szeretnénk a bemelegítéshez. Kívánságunk teljesült, a nyolcadikosok osztályfőnöke nem csak labdát hozott, de be is állt közénk. A közösen játszott kínai foci akkora sikert aratott, hogy – mint másnap megtudtuk – a játék még tornaórán is előkerült.

Nem csak a kínai foci tér vissza újra, hanem a januári foglalkozáson kártyavárba pakolt alapkövek is. Házi feladatként azt kértük a gyerekektől, hogy írjanak össze számukra fontos dolgokat, melyekből építkezni lehet. Ezekből választottunk hatot, de most nem a repedés és az összeomlás érdekelt bennünket, hanem az ideális helyzeteket kerestünk, olyan szituációkat, amikor jól működik, pozitív jelentéssel bír a lelkiismeret, kitartás, összetartás, bizalom, büszkeség, őszinteség. Bevallom, a vártnál kevesebb idillt láttunk, pedig az alapkövek felhasználhatóságával kapcsolatban már végeztek előtanulmányokat a nyolcadikosok. Egy saját megzenésített szerzeménybe szőtték bele őket, amit ritmushangszerekkel kísértek. Ha már vers, miért ne menne pár sornyi én-vers keresése és megtanulása házi feladatul?